آخرین اخبار

سردی هوا مشارکت را کاهش داد/ دولت برای افزایش حضور مردم در انتخابات تلاشی نکرد+فیلم

بهروز محبی، منتخب سبزوار در مجلس دوازدهم می‌گوید: رفتار دولت در بررسی مشارکت مردم در انتخابات، قابل تامل است. دولت خیلی می‌توانست کمک بیشتری بکند تا مشارکت بیشتری را شاهد باشیم که به هر حال صورت نگرفت.

اشتراک گذاری
22 اسفند 1402
کد مطلب : 12253

نماینده منتخب سبزوار در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ :

بهروز محبی، منتخب سبزوار در مجلس دوازدهم می‌گوید: رفتار دولت در بررسی مشارکت مردم در انتخابات، قابل تامل است. دولت خیلی می‌توانست کمک بیشتری بکند تا مشارکت بیشتری را شاهد باشیم که به هر حال صورت نگرفت.

بهروز محبی

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ محمد آیتی: مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رکورد پایین‌ترین نرخ مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی را به ثبت رساند. در کل کشور، کمی بیش از ۴۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند و بسیاری از منتخبان با رای حداقلی ۲۰ درصد رای‌دهندگان وارد مجلس شده‌اند. در تهران تنها ۱۴ نفر از منتخبان موفق شدند همین کف رای را به دست بیاورند و مابقی باید در دور دوم انتخابات برای ورود به مجلس رقابت کنند. در بسیاری دیگر از شهرها هم انتخابات به دور دوم کشیده شده است. 

با وجود این آمار، بهروز محبی، نماینده کنونی سبزوار و منتخب این شهرستان در مجلس دوازدهم در خصوص انتخابات یازدهم اسفند به توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ گفته مشارکت مردم در انتخابات با توجه به «شرایطی که در کشور وجود داشت»، مطلوب بود.


بیشتر بخوانید: چرا نتایج انتخابات در تهران دیر و ناقص منتشر می‌شود؟


محبی می‌گوید: شیوه اجرای انتخابات، نقص‌های جدی داشت. با توجه به سردی هوا در روستا‌ها، افراد به واسطه اینکه فاصله‌شان تا صندوق‌های رای خیلی زیاد بود، متاسفانه نتوانستند در انتخابات شرکت کنند و مسئولان صندوق‌های سیار هم به خوبی به وظایف خود عمل نکردند.

منتخب سبزوار در مجلس دوازدهم تصریح کرد: مشکلات را در حوزه‌های رای‌گیری جدی بود. از طرفی، من اهتمام دولت برای افزایش مشارکت را شاهد نبودم. در شهرستان‌ها، پروژه‌های آماده‌ای بود که امکان افتتاح آن‌ها وجود داشت، ولی این اتفاقات نیفتاد. دولت می‌توانست فضای امید را ایجاد کند.

محبی با بیان ایننکه پنج، شش ماه قبل، به معاون رییس جمهور گفتیم که راه افزایش مشارکت، ایجاد امید است، یادآور شد: رفتار دولت در مشارکت مردم در انتخابات، قابل تامل است. دولت  می‌توانست کمک بیشتری بکند تا مشارکت افزایش پیدا کند که به هر حال این تلاش صورت نگرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پانزده =